måndag 13 april 2009

Coconut

Efter att ha varit borta 15 dagar i ett paradis och låtit mina fötter gått på benvit sand och smakat på myggbett kan man tänka på alla ting som de flesta skulle klaga på när de beger sig till varmare breddgrader. Mygg som exempel. Malariabärande mygg, rabies hundar, stekande 45 graders hetta(vid rätt säsong) + vindstilla stundtals, den pulserande trafiken, smutset och avgaserna. Allt detta.

Jag ser det mer som en chans att förbättra immunförsvaret och bli den supermänniska jag ibland kan bli vid resor av dessa slag. Snart när våren är över kommer den ljumma sommaren. Kan man jämföra den med pissljummen öl?

Och vad bringar den med sig? Jo, fästingar, getingar och annat som förpestar vardagen. Medans andra storkar av hettan njuter jag av en fästingfri vardag. Och mina bekymmer om att alltid frysa är långt borta. Och det faktum att jag inte vaccinerat mig och som vanligt och inte ens blivit lite magsjuk, precis som alla andra gånger jag rest till Thailand....

Inga kommentarer: