onsdag 17 september 2008

Hej lille vän

Säger hejdå till tuffingarna.
Det blir ett abrupt slut
kissnödig...
Skyndar mig till den där bussen.
en utav stadsbussarna.
Ser han som är fotograf för rockfoto.
Tycker jag har lite för bra koll.
Och nu har de schizofrena tankarna tagit över
Jag pratar om folk som inte finns
Inte där.
Och blir anklagad
Men i olika försök att visa min sanning blir det värre.
-Du är ensam, du är medveten om det va?
Stiger på.
Dessa nya konstruktioner av bussarna jag inte förstår mig på.
Inte de gamla tanterna heller.
De med flåset i halsen.
Det guppar.
Jag blir mer kissnödig.
Det skumpar
Fan
varför måste de bromsa ner hela tiden.
Vill dit nu
Eller att passa en brat(z?) dyrkande liten varelse kanske inte...
Men som den duktiga hackern jag är så har jag lyckats komma in på denna data.
Modern
Har touch knappar.

Nu ringde telefonen.
vilken signal
pianospel
Fint
Moderna ting kan hittas här...

1 kommentar:

Anonym sa...

poetiskt,.