fredag 26 september 2008

I'm turning 80?

Vad man kan bli utpekad.
-Är det stödstumpor du har?!

Allt började med att jag hittade ett par skor i källaren, tänkte att jag kunde ta mig an dem. Sen en vecka senare när jag hade skorna så gjorde jag en liten bussfärd. Det går på en tant i kanske 75-80 års åldern och sätter sig bredvid mig. Jag tittar lite och får syn på skorna. Exakt lika modell i färgen svart. Och det är inte hon som köper "hippiga" rea skor på dinsko typen. Nej.
Jag dubbelkollar och gömmer mina fötter som är omslutna av dessa skor.

Sedan en morgon hade jag det så pass stressigt att jag var tvungen att få tag i ett par nylonstrumpor. Jag kollade i mammas byrålådor och hittar ett par perfekta! Drar på mig dessa och vandrar ut. Skorna slutar precis ovanför fotsulorna så det syntes, men vilken komfort...

Inga kommentarer: