fredag 21 november 2008

Vita prickar, kanske.

Nu är det fastställt. Jag ska bege mig till hälsovårdscentralen kl 10:30. Men jag undrar varför egentligen? När man ändå är där så måste man börja dramatisera en massa och överdriva. Annars tror dem en inte. Jag vet det. "Det är förmodligen bara en stukning".Nej tänk för att det inte var det. Istället fick jag traska runt med gips i en månad. "Det är nog bara en sträckning". Nej det var det banne mig inte. Muskelbristning heter det. Så denna gång ska jag komma insläpandes där med flås. Och banne mig ska de åtminstonde ge mig rätt diagnos! Annars flyttar jag till... England? Där är medicinen mindre kostsam och de har trevliga indier som läkare. Och man kan tom. få ersättning för sjukhusbesöket för transport. Låter inte det väldigt lockande?
Men inte kan man få krya på sig i lugn och ro heller. Tydligen har vi skadedjur och måste vara borta på förmiddagen. Men som tur är finns det väldigt snälla människor här i världen. Och den är bra mycket mindre än vi tror....

Inga kommentarer: