tisdag 11 november 2008

White winter hymnal.

Trots min lilla motvilja till små barn så var det ändå ett rätt så givande litet samtal jag hade med en flicka idag. Hon är 5 år. Det första hon sa när jag kom in i rummet var:
- Vet du..
- Nää vadå?
- Jag är kääär!
- I vem då..?
(fem år och kär, eller hur)
-I en pojke på dagis.
- Hur ser han ut då?
- Han har nästan vitt hår och.... så har han också randiga strumpor på sig idag, mer kommer jag inte ihåg.

Men det är ändå rätt så gulligt att hon nu är det. Senare berättade hon också att de brukade gå och gömma sig och pussas. Hur jag ska tolka detta är dock lite oklart. Dagens småbarn sysslar med porr. Ja porr säger jag!* höttar med näven*

3 kommentarer:

Linnea sa...

Haha, Diana! :D ^^

Agnes Cecilia sa...

hahahahaah naaw va gulligt ^^

Anonym sa...

hAHAHAHAHAHHAAHHAHHAH