söndag 22 februari 2009

"Dagen-efter dagen" dagen

Vad kan tänkas ha upplevts i helgen?
På frihetens dag gjorde jag en resa till en mer ödelagd plats än vad jag befinner mig just nu. Det fanns träd, en smal väg och Gröna Lund. Man kan undra om det är samma Gröna Lund som är beläget i storstaden, och jag ger svaret nej det var det inte! Fick sedan höra att namnet kom från att huset förr i tiden var målat grönt och att det var drag där minnsan. Kul var det i alla fall. Och jag har under dagarna även upplevt hur det är att stå och frysa i 1,5h utomhus i -13 grader iklädd en tunn parkas. Där upplevde jag mitt "extrema förhållanden" 2.

Har Klacken begått ett brott? "Varsegod alla barn, ta en frukt!!!" stod det på en skylt i lekhörnan på ICA. Klacken var ändå lite hungrig och tog en frukt, eller rättare sagt tre. En banan, ett överbestrutat äpple och en mandarin, men den räknas inte för den var så liten. Snåla jävlar! Om man nu ska bjussa på lite frukt ska man göra det ordentligt. Jag såg inga överbevakningskameror men det skulle inte förvåna mig om det kommer två poliser och knackar på dörren för att föra mig till stationen. Där kommer jag förklara hur allt låg till på ett litet hysteriskt sätt. De inkallar en psykolog som efter observation skriver in mig på ungdomspsyket. Där kommer Klacken sitta mitt emot en tjej med svart hår med utväxt, otaliga piercingar har hon också. Allt detta för lite stulen gratis frukt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

I love your blog man!

Anonym sa...

Thanks... man öööh I mean girl. Emh you go girl liksom!