måndag 9 juni 2008

Fagra små blommor där bjuda till dans- kom hjärtans fröjd!

Nu var det dax igen..

Av någon anledning är det alltid jag som blir dumförklarad. Jag har ingen aning om vad jag säger som uppfattas så. Okej ibland så kanske det blir lite fel, men vad spelar det för roll om man säger det som ploppar upp först i huvudet?
Jag och några ur kära Runa körde barngení för åldrarna 8-12, tror jag. Ja, efter som jag är mycket äldre än så kanske man kan förvänta sig att jag ska kunna dessa frågor som stod på korten...
Men nej.
Jag fick frågan " Vilket svensk landskap är känt för sin spettekaka?" Emh, det var tidspress så jag utbrister "TYSKLAND!" alla börjar skratta och jag förstår ingenting..

Eller:"Vilket sund är det som skiljer Sverige från Danmark?" Tänk, tänk, tänkande. "ÖSTERSUND!"

Ja nu kanske jag inte visste att Östersund är en stad i Jämtland och inte det där sundet(som jag fortfarande inte kan namnet på). De kan inte förvirra svenska medborgare så dära. Eller framför allt turister men de kan kanske inte svenska så det gör detsamma...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kattegatt.