onsdag 11 juni 2008

It's the sound in your ear.

Vad är det som gör en tilll en god människa. Det hära lugnet inom sig?
Allt snack om moral etc. men egentligen hur följer människor upp med alla principer?

Hur blir man då denne moraliskt högsatta människa?
Jo, det finns hjälp på vägen exempel Buddhism eller kanske yoga. Man kan bli munk och gå i kloster(the asian way). Vad är det som får oss att lämna tillbaka den där femhundringen när vi hittar en plånbok? Jag vet direkt vad jag skulle ha gjort. I min brist på medlidande så skulle jag snott hundralappen men lämnat tillbaka plånboken till den rätte ägaren. Så skulle nog de flesta göra. Men egentligen. Jag är otroligt dement av mig och jag har tom. glömt min käre kamera i cykelkorgen på skolgården och då jag i min förtvivlan kommit på detta ca 30 minuter senare och jag sprungit runt i panik på skolan och letat. Den låg kvar och jag är glad för det. Men pengar är något som gör oss giriga.

Att bo på ett kollektiv skulle vara kul men inte att dela allt med alla.

Nej tack.

Jag ska vara ärlig. Jag älskar pengar, min dröm är att bli *fanfar* ekonomist oberoende.

Hur skönt låter inte det?

Inga kommentarer: