onsdag 15 oktober 2008

Klacken!

Just nu i denna fas i mitt liv har jag blivit sådär lagom neurotisk. Ja. Därav en av anledningarna till varför jag inte vill åka till Rom om en vecka. Flygrädslan gör så att det kan hända lite olyckor.

Min alltid tillförlitliga känsla säger mig att flygresan kommer kantas av udda händelser. Som att när vi väl sitter på flyget ser jag en man/kvinna som ser härjad ut och tittar sig stressat omkring. Plötslig reser sig denna person sig upp och visar en bomb på magen. Denna person börjar säga en massa meningar men jag kan endast se läpparna röra sig. Det enda jag tänker är " det är alltså så här mitt liv kommer att sluta?" Men jag vaknar upp ur mina tankar när jag hör pistolskott från cockpiten. Planet börjar skaka och syrgasmasker kommer ned från luckor ur taket. Jag sätter på mig denna och håller hårt i min kompis hand. Hon grinar. Planet börjar ändra riktning och jag ser på den visuella kartan att vi är påväg mot något av Baltic-länderna.

"Nej Klacken, du ska inte dö såhär. Nu väntar ditt liv som en billig hora"

Inga kommentarer: