fredag 17 oktober 2008

Kontinentalsockeln

Endast tre timmar av min vakna dag och jag känner redan för att gå under jorden...

Av någon idiotisk anledning så var bussen "fulsatt" och körde förbi stationen. Sedan när jag väl satt på nästa buss upptäcker jag att jag kommer vara försenad till mitt första prov inom marinbiologi. Jag vill genom min otroligt stora psykiska kraft föra bussen snabbare till centrum så jag kunde komma av inom en snar framtid. Men då skulle såklart någon idiot cykla mitt framför bussen på bilvägen. Bussen kunde inte heller köra om på den smala vägen. Så jag bet mina käkar och höll käft. Väl framme många minutrar senare så upptäcker jag att jag inte har någon aning om vart vi är. Så det blir bara att börja springa mellan våningarna. Först 2:an, kollar omkring lite, sedan 3:an, 2:an igen. Och till sist upp till 3:an.

Jag sätter mig ner pustar ut. Fan. Varken penna eller sud. Frågar en i klassen. Får en bläckpenna. Tänker skriva mitt namn på tentan och mitt i halva slutar den fungera. Vad är det för högre makter som gör så här?!

" Förklara vad en termoklin är?"

Inga kommentarer: