onsdag 2 april 2008

I'm moooving to N.Y


Imorgon fyller kära mor 50år. Det är gammalt, det är hälften av hundra. Jag har köpt en "sista minuten" present. 495 kronor för att vara exakt. Vill att hon ska bli glad..

Ytligt

Undra vad min broder köpt till henne?

Idag när jag åkte buss så brakade det till rejält i bussgolvet precis bredvid mig. Jag blev jätte nervös för jag trodde den skulle gå av på mitten. Det låter väldigt extremt men så är jag kanske...

..Eller inte

Men ett annat bussminne jag kom och tänka på nu är när jag bodde i den hästformade stadsdelen. Jag var påväg från skolan hem efter en, som vanligt, tröttsam dag. Jag sitter på bussen, mitt emot mig sitter ett riktigt nervrak. Inte för att jag är fördomsfull eller något åt det håller, men han ser ut att komma från, ja vad vet jag, mellanöstern. Han sitter och kramar sin ryggsäck hårt i famnen, precis som om att något var påväg att hända.
Den enda tanke som far genom huvudet var "jag kommer att dö, det är ett bombattentat!"

(Hyperventilation)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, menar du inte "I'm moving to L.A"?

Agnes Cecilia sa...

Så där är jag med :O men du skulle du ha hjälp med matten ;)