onsdag 28 maj 2008

Halfdan W. Freihow

Vad är det man egentligen tänker på när man inte riktigt tänker på något?
Jag har börjat fundera över denna fråga. Vad exakt är det man tänker på när man inte minns det som just snurrades i huvudet.

På morgonen när jag sitter i den där bussen, då har jag massor av tid att tänka. Men eftersom jag lyssnar på musik så flyr tankarna iväg till ingenting. Men vad egentligen är ingenting?


...Varför ropar de inte? De sitter där och äter men ingen säger mitt namn och ber mig komma. En havltimme har gått och jag vet då. Svaret är självklart. De sitter där och leker familj. Som om vi skulle vara den "perfekta" familjen. Eller inte. Jag vet vad jag vill och jag tror de andra vet också. Nu har det kommit fler personer på besök, men jag hör inget forfarande...

Som om jag inte fanns..

Inga kommentarer: