onsdag 7 maj 2008

It's what you do


Vi hade fått uppdrag att sätta upp affischer runt om i staden och då tänkte vi åka till den gamla skolan.


Jag fick genast lite motvilliga känslor av att åka dit. Gamla lärare, korridorerna och de sönderskrapade borden i uppehållsrummet. Men jag är stolt över att ha gått där. Kanske inte den finaste skolan med det bästa rykte men en skola som gör elever motiverade att gå där..

etc


Väl där så kom min gamla franska lärare och sa att hon skulle visa mig något.

Jag blev spänd och undrade om det var några foton jag skulle få se på, men icke. Vi gick in i lärrummet och över diskhon sitter "Miljöpelare". Det A4 papper jag skrev fullt med miljötips på. Jag minns tillbaka och noterade i minnet att jag hade gjort detta av ren engagemang och inte som någon skoluppgift. Jag var tvungen att känna på papret för att kolla, känna.


Jag kände att jag hade gjort något som betyde något

Påverkat...

Inga kommentarer: