onsdag 7 maj 2008

Några extra fik har vi inte här...

Det är dags att ställa sig i skamvrån...

Jag var påväg hem från stan igår efter ett besök på specialtisttandvården.

Var jätte hungrig..

När bussen kommer så står jag så klart inte kvar utan går på den. Jag lägger märke till att bussen låter annorlunda. När bussen kör iväg så låter ljudet ännu mer. Väl ute ur staden så ökar hastigheten och det börjar låta gräsligt mycket. Ungefär som en berg o dalbana. Bussen skakar och det luktar bränt. Jag blir faktiskt rädd och håller i mig i stolen, som om det skulle hjälpa?
Någon skriker åt busschauffören att stanna och det gör hon. Bussen hade fått punka. Och nu snackar vi inte om en medioker liten pyspunka utan ett gigantisk. Det var knappt något däck kvar. Jag som var hungrig blev mer hungrig. Och suckanden gick i bussen medans alla väntade på en ny buss.

Det tog 55 minuter innan en ny buss kom. Och det var den som går efter ordinarie tidtbell. Inte någon ersättningsbuss, nej!

När jagg kom hem räknade jag ut att jag kunde ha varit hemma för 1,5 h sedan.

-Make my day


X-trafik får ta och skämmas. För inte nog med detta. I helgen som var så var det någon busschaufför som hade fått för sig att åka 10 minuter tidigare från centralen. Och där står jag, en kompis och en tjej och väntar. Trevligt. Men det gjorde inte så jätte mycket ändå för jag fick åka taxi hem. Och på vägen körde vi förbi den dammiga bussen..

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaa, schysst med taxi ändå :)

Agnes Cecilia sa...

Du kan gå med i min å helenas degbomba X-trafiks förening :D