fredag 23 maj 2008

Zostera marina

Nu har jag också fått det.

Brevet från pliktverket...

Jag tycker det bara det är kul. Aldrig att jag tänker göra lumpen. Aldrig. Okej det är bra att man ska ha ett bra försvar men då ska det absolut inte innefatta mig.

Nej, nej, nej, nej...

Jag vill ha ett yrke som...
... trädkramare. Ja, trädkramare skulle vara hur bra som helst. Eller en miljökämpe som går fram på våra gator och skriker "inga bilar på våra gator med eller utan katalysator!". Det vore något. Har redan varit med i 4 demostrationer. Fyra må inte vara mycket men det är en siffra.

Jag kan vara en internationell miljökämpe. En någon. Är kanske en god bit på vägen då jag har fått mitt inviduella val. Det är lite töntigt men världen behöver töntar. Jag fick då marinbiologi. Jag valde det för jag tycker att det är intressant och jag har en förkärlek till havet. Men nu menar jag inte att jag är ute varje dimmig morgon året om och står där i galonisar med ett förstoringsglas i handen.

Jag tänker mig idyllen i det hela.

Sen så får jag åka till Norge så, varför inte?

2 kommentarer:

Linnea sa...

Haha klart att du ska gå lumpen^^ Hahaha,

Anonym sa...

vi skulle ju kunna görat tsms ;) haha, närå. men du passar nog som biolog också