tisdag 27 januari 2009

Dagens datum.

Och en sak till. Idrotten i skolan är rent av livsfarlig. Förra veckan spelade vi innebandy. Jag klassar det som Sveriges sämsta och mest meningslösa sport efter mina erfarenheter. Och idag blev det inte mycket bättre. Jo, visst det är faktiskt kul med boxercise men, jag tror min kropp utgör en massa fysiska motreaktioner när den ustätts för rörelse. Jag kanske borde testa och ringa in till "Fråga doktorn-programmet" på SVT. Majvor 78 ringer in och frågar allt mellan eksem och hårföluster. Jag kan ge ett bra svar på det. Det kallas ålderdom och vi alla måste gå igenom det. Tillbaka till sporten. En riktig sport är lacrosse! En sport där man får använda klubban ovanför höfthöjd och inte springa runt och jaga efter en hård plastboll. Nej, gummiboll ska det vara och dessutom har man en egen håv...

Inga kommentarer: