lördag 24 januari 2009

Theyré red hot.

Det är inne på en indrunken bar någonstans mitt ute på tundran. Klippiga berg vid horistonten och en puma som sitter och vakar och blickar ut. Jag befinner mig inne på baren. Musik hörs. Piano. Ser ner på han som sitter och spelar. Reser mig upp på pianot och börjar dansa. Hejvilt. Kul är det. Viftar lite på kläningen också, alla skriker och ropar. Några börjar själva dansa. Hoppar ner från pianot och springer upp på scenen med mina andra klänningsbeklädda vänner. Ställer oss på rad. Börjar dansa inkoreograferade rörelser. En massa av rött tyg och svarta kängor. Lockar.
Nej, vänta. Jag befinner mig inte i en westernfilm utan fick istället för dansa på scen gräva mig fram i snön för att ta mig hem. Vill helst slippa bygga en iglo och jaga järpar som min ända föda...

Inga kommentarer: