söndag 28 december 2008

Brandenburg

Nu får det räcka.
Man ringer inte till en människa klockan 03:40 på natten, eller morgon om man nu vill kalla det. Det är förlåtligt att ringa 1 gång. 1 gång inte 8 gånger under en period av 30 minuter. Och till råga på allt var jag barnvakt. Och där låg jag. Hos min broder i stadens mörken med min kompis och barnet. Party- Prinsen var ute på nattens äventyr. Och var inte hemma! Var det så svårt att fatta. Efter den 3:e gången borde man fatta, om allt står rätt till där uppe, att man inte behöver ringa något mera. Och vi svarade tillslut och då var det någon jävla tjej som självklart sökte min bror. "NEEEJ, HAN ÄR INTE HEMMA...". Okej nu var det över....

... eller inte. Nu ringde det igen och det var ett privat nummer. Vi svarade och denna gång var det en man. Glad i hatten. Samtalet slutade med att de fick min brors mobilnummer och ett "Godnatt gumman". Gumman fan för det....

Men att vara barnvakt kan vara en riktig utmaning. Inte bara det att man ska torka rumpan om denna levande bajsmaskin utan man ska också utså filmer. Och just denna gång blev det "Bratz". Jag slösade bort ca 1h 30 min av mitt liv på överdrivna ansiktsutdrag och läppglans...

Inga kommentarer: