onsdag 3 december 2008

Grubbla bör man annars dör man.

Nu har jag alltså 2 timmar till mitt förfogande. Vad ska man göra? Har inget att göra. Grubbla kan man alltid göra men det är lite tråkigt och ensamt. Nej grubblet får vara. Sitter just nu i en av skolans datasalar. Det är i salen där det står på dörren "Endast skolarbete!". Så jag vet inte riktigt. Det var fullt i de andra salarna och helt tomt i denna. Vad kan det bero på? Hoppas bara att inte en av data-gubbarna kommer in traskandes och spärrar mitt konto. Egentligen skulle det inte ha någon betydelse för jag kan ändå inte spara arbeten på det....

För någon dag sedan följde jag med min mor och handlade. Vad tråkigt det kan vara. Jag som ögnar igenom butiken och scannar av det jag tycker kan vara behövande. Hon som går i snigelfart och ska stanna och kolla på allt med färg. Vad det rycker i mina armar som bara vill trycka på henne i ryggen och skrika "Vafan kan du inte gå snabbare?". Men vi hade inte bråttom, så visst. Jag fick ta och lugna mig lite. Som vanligt. Kanske har ett problem med humöret ibland. Erkänner det men det blir inte direkt bättre...
I alla fall. Där stod i vi affären vid mjölkdisken. Jag, som är den enda av oss två som dricker mjölk, väljer lättmjölken. Den med blå förpackning med fetthalten 0.5%. Inte för att det spelar någon roll . Tycker den smakar mindre grädde och därav gillar jag att dricka den mer till maten. Men hon säger då:
- Varför tar du inte den vanliga mjölken?
- Vilken "vanlig mjölk"?
- Den där... (hon pekar mot de gröna 1literspaketen de har halten 1.5%)
- Jag tycker den här smakar godare. (Håller visande upp det blåa)
- Men finns den inte i vanlig förpackning?
- Vilken, den här blå? Det är samma mjölk förutom att de har bytt till julutseende.
- Varför då?
-För att det är så!
- Men ta dem istället (pekar visande mot de gröna paketen)
- Nej för de finns ändå inte i 1.5 litersförpackningar...!
-Jaha, varför då?
- Ja mamma. Hur ska jag veta det?

Så trevligt kan det vara att handla. Så jag slipper det gärna. Men jag har tjatat om mina linfrön nu i veckor så jag fick sätta slag i saken. Nu har jag två burkar hemma. Men tydligen så var det ett problem hur jag skulle äta dem. Jag ville ha dem i vaniljyoghurt och hon ville att jag skulle ha dem i gröt. Nej. I yoghurt!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha. du är söt du.