tisdag 9 december 2008

Welcome to H

Imorse så var jag helt likgiltig, näst intill apatisk. Vad berodde detta på?
Ja, inte vet jag. Men när jag begav mig till bussen så fann jag mig själv stå på ett istäcke lika stort som jag vet inte vad. Det var bara att isa iväg...
Och till busshållsplatsen så ska det, till bestraffning, finnas en lång, hyffsat brant backe. Jag svor och fnysste åt denna morgon hallka. För när jag kommer komma hem kommer jag svära åt all slask som finns istället.

Jag har även tänkt. Vid backens ände finns det en bro. Denna bro är ultimat för ett överfall av något slag. Rädd är jag inte men ibland låter jag tanken flyga iväg. Det skulle som exempel passa att kasta ner tunga ting från denna bro. Och hela denna skräckkänsla förhöjs av att gatulyset är trasigt vid två av dem.

6 kommentarer:

Agnes Cecilia sa...

jag höll på å slå ihjäl mig 3ggr på vägen till kyrkan X''D

Anonym sa...

Träffade din mor på stan, vad trevlig hon är..!:D

Anonym sa...

jag menar det. hugaligen! att få nåt som 'the stone' i huvdet en sen fredags kväll är inte nått att uppskatta precis.

Anonym sa...

precis R! Så ligger mina kroppsdelar eller kanske bara huvudet och man ser hur min hjärna ter sig! vad som egentligen finns där... O.O WOW!

Anonym sa...

hahahaha!!
eller så rullar nåt stenhårt dött föremål som ska föreställa din hjärna ut ;)

Anonym sa...

Men den finns jag lovar! Det har doktorn sagt, det du...