söndag 7 december 2008

Konstpaus!


Inte direkt. Snarare en flykt från läxor och annat som egentligen måste göras.

Förresten, vi håller på att sätta upp en tegelvägg i vardagsrummet. Vart kom tanken ifrån?! Det är vackert med en riktig tegelvägg med nu är det bara sånt kraffs som är printat på en tapet.

Min tumme pekar väldigt mycket nere.

Innan sa mor att vi skulle sätta en projektor framför och sedan rita ett mönster direkt på väggen. Eller min begåvade vän skulle göra det. Då mor och C har en diskusion i rummet hör jag henne berätta detta.

- Vi skulle låta henne göra fina Thailändska blommor på väggen.
- Hon som var här igår? (som vanligt lagomt pessimistiskt)
- Ja hon är jätte duktig på att rita.
- Ja, du kan låta henne rita Thailändska blommor nere i källaren på insidan av garagedörren istället, haha!

Ibland undrar jag vad inte den där människan inte greppar, för något är det ju...

3 kommentarer:

Linnea sa...

Åh vad smickrad jag blir (rynkar på ögonbrynet) Jag ser att han har vädigt djupa erhm, "känslor" för mig och min förmåga/talang(?) (*host* och här är jag väldigt ironisk) eller så är han bara jävligt fördomsfull.
Vilken tur att dessa "känslor" är väldigt ömsesidiga då^^

Anonym sa...

hahaha, nämen fyfan vilket pucko alltså!!
öhh. som att han kan rita bättre själv. nej tack för det assholet!

Anonym sa...

Mina "känslor" är också ömsesidiga!