söndag 14 december 2008

Försök i år igen

Jag har nog inte talangen till att köpa julklappar. För det första är det lite överskattat men det är klart jag köper julklappar för att sedan ge bort dem. Det är kul. Men inte alltid har jag lyckats, kan man säga. Några gånger. Jag vill att mina klappar som jag ger bort ska först och främst vara personliga. Men ibland blir det så fel. Lite väl fel.
1. Jag kommer inte riktgt ihåg om det var födelsedagspresent eller julklapp men jag förstår inte riktigt min tankegång. Jag köpte en..... kapsylöppnare. Vem köper en kapsylöppnare som present?! Okej att den var fin och från Thailand men lite mer tanke nästan gång.
2. Det här är nog det värsta. En kompis fyllde år och jag skulle köpa något i sista minuten innan jag åkte till henne. Något enkelt, hon brydde sig inte så mycket. Jag köpte en ros, det är fint. Och sen tänkte jag efter. Vad mer gillar hon. Choklad! Jag köpte 3 stycken chokladbarer. Väldigt goda. Det upptäckte jag senare. Bussresan var lång, väldigt lång och jag blev hungrig. Vad kunde jag göra om inte äta lite, lite av dessa chokladbarer. En gör väl inget? Eller två...
Hon blev glad över min "personliga" present och skrattade över vad jag gjort.

Jag kan nog inte det här med bra presenter...

Inga kommentarer: