tisdag 16 december 2008

Tabloid lover.

Vilken skön dag. Gjort vissa nödvändigheter och ett telefonsamtal gjordes. Ett enda sedan var hela dagen ledig. Eller sjuk om man vill säga så. Så otroligt helt underbart skönt har det varit. Sov ut, sedan tog jag bussen in till staden för att handla lite julklappar. Man kan tycka att om jag ändå ska in till staden så kan jag lika gärna gå i skolan. Men nej. Ett stort nej. Det är det som är hela grejjen. Att inte behöva. Så fort jag vet att det måste göra skjuter jag upp det. Dag efter dag. Istället för spontana läxläsningar jag gör, de går allt mycket bättre.

I sommras lånade jag ett par cd-skivor från mors kompis eller en bekant till familjen låter bättre. Har fortfarande inte lämnat tillbaka dem, även om jag åker dit och besöker dem då och då och vice versa. Bra skivor är det. Bl.a. en skiva med Bob Dylan. Jag ska så fort jag får tillfälle ge dem skivorna. Börjar bli lite pinsamt.

2 kommentarer:

Agnes Cecilia sa...

Bob <3 har kommit åp att du snart fyller år ;) du kan vänta dig ett minst lika fint kollage som beckas (A)

... sa...

haha snällt sillen :D<3